“Nu exista decat un singur sef: CLIENTUL. Iar el poate concedia pe oricine in companie de la director general in jos, pur si simplu cheltuindu-si banii in alta parte” – Sam Walton

Indirect Client Relationship

 

Comunicarea cu clientul nu este exclusiv responsabilitatea omului de vanzari. Satisfactia clientului este rezultatul unui cumul de eforturi depuse de toate departamentele implicate in procesul de productie, fie ca e vorba de produse sau servicii. Raspunderea in fata clientului este atat a omului de vanzari cat si a intregii echipe ce munceste la livrarea proiectului final.

Indirect Client Relationship isi propune sa formeze echipele non-sales in spiritul clientului prin:

  • Constientizarea valorii clientului pentru companie si individual pentru angajati;
  • Intelegerea importantei respectarii termenelor date de clienti si a informarii in timp util in caz de inconveniente;
  • Prioritizarea sarcinilor de lucru functie de cerintele clientului si nu de structura tehnica a fisei postului ;
  • Intelegerea impactului lipsei de comunicare interna asupra relatiei cu clientul.

Pe o piata in care concurenta este acerba, iar feed-back-ul clientului este definitoriu pentru atingerea cifrei de afaceri, formarea unui cult al clientului devine o cerinta tot mai stringenta nu numai pentru « front stage »  ci si pentru « back stage ».