Data si ora
Date(s) - 27/03/2017 - 28/03/2017
9:00 am - 5:00 pm
“Conflictul este pacostea gandului. Ne incita la control si aducere aminte. Ne instiga la plasmuire. Ne smulge din pasivitatea tip oaie si ne determina sa ciulim urechile si sa incepem sa faurim.” John Dewey
Context
Conflictele pot fi dificile. Reactionam atat de emotional, incat avem uneori impresia ca nu putem sa le gestionam. Stiti pe cineva care este bun la gestionarea conflictelor? Il admirati? Il invidiati? Nu e surprinzator faptul ca majoritatea vor sa evite conflictele cu totul. Multi devin atat de emotionali, incat au impresia ca nu mai pot scoate un cuvant. Altii se pot baza pe o tehnica simpla, veche de cand lumea, si anume tacerea, care, insa, nu le face nici lor si nici celorlalti bine.
Asadar, ce ar trebui sa facem atunci cand suntem implicati intr-un conflict? Ar trebui doar sa renuntam si sa asteptam sa treaca? Sunt sanse sa nu dispara, ba mai mult, sa se intoarca si sa ne bantuie. Conflictele au tendinta de a escalada atunci cand nu sunt rezolvate, pot transforma mediul intr-unul nociv si neproductiv si, in cele din urma, conflictul ajunge sa te controleze el pe tine in loc sa il controlezi tu pe el.
Sa iti gestionezi conflictele este similar cu a-ti trata dintii. Poti sa-i neglijezi o vreme, posibil chiar sa te si doara, iar apoi sa iesi de la interventia stomatologica usurat ca s-a terminat. De fapt, reflectand putin, poti decide ca nu a fost atat de rau pana la urma si trebuia sa faci asta mai devreme.
Conflictele sunt, in fapt, bune, deoarece te determina atat pe tine, cat si pe ceilalti sa evoluati in relatia avuta. Rezultatul post-conflict este de obicei unul matur si de cele mai multe ori, ajungi la final sa apreciezi si punctul de vedere al celuilalt. In cele din urma, vrei sa gasesti o solutie satisfactoare pentru ambele parti. De aici desprindem concluzia ca abilitatea de gestionare a conflictelor este un « must have » pentru orice persoana activa pe piata din ziua de astazi.
La finalul cursului vei putea să:
• Sa recunosti conflictele si efectele lor in timp, pentru a le putea contracara mai eficient
• Sa selectezi un stil de rezolvare a conflictelor adecvat bazat pe nevoia de a obtine rezultate maxime
• Sa iti gestionezi emotiile si sa influentezi emotional pozitiv
• Sa recunosti metode tactice folosite in interactiunea cu ceilalti, care pot conduce la conflicte si sa iei masuri potrivite pentru a evita instalarea unui conflict
• Sa negociezi pentru ceea ce vrei si sa avansezi catre un rezultat win/win
• Sa previi conflicte distructive la locul de munca
Cuprins
Ce este Conflictul?
• Cum evolueaza conflictele?
• Ce e bine si ce e rau in conflicte?
• Care este ciclul vietii conflictelor?
• Cum se instaleaza conflictele?
• Ce poti invata din teoria jocului in gestionarea conflictelor?
Cum sa gestionezi conflicte
• Cate moduri diferite de abordare a conflictelor sunt si care sunt avantajele si dezavantajele?
• Cum sa analizezi conflictele in mod systematic, bazat pe beneficiile tale si ale celuilalt si cum te folosesti de aceasta cunoastere pentru a le rezolva?
• Cum sa refuzi o cerere si sa eviti totodata un posibil conflict?
• Cum arata un proces eficient de rezolvare a unui conflict?
• Cum sa te folosesti de formula de rezolvare a unui conflict in 6 pasi?
Cum sa iti gestionezi emotiile
• Cum afecteaza emotiile discutiile?
• Cum sa eviti luarea emotionala a deciziilor?
• Cum sa folosesti managementul supararii (anger management) in rezolvarea conflictelor
• Invata despre o serie de tactici psihologice folosite in conflicte si cum sa le raspunzi atunci cand se folosesc pe tine, sau pur si simplu, exploateaza-le tu insuti.
• Care sunt cele 15 cauze principale ale conflictelor?
Cum sa raspunzi la situatii conflictuale galopante
• Ce metode sunt folosite intr-o discutie pentru a castiga un conflict?
• Cum sa raspunzi la astfel de metode cand sunt aplicate pe tine?
• Invata cum sa reactionezi la aroganta, declaratii vagi, atacuri de personalitate, exagerari si multe alte tactici commune folosite intr-un conflict.
Cum sa negociezi
• Cum sa negociezi in mod eficient pentru a ajunge la un rezultat win/win
• Ce este Negocierea Principiala?
• Ce este Conflictul Organizational si care sunt cele 6 cai pe care le poti urma pentru a-l gestiona?
• Cum te poti folosi de strategii de negociere bine stabilite pentru a rezolva conflicte?
• Cum poti folosi interventiile externe si ce tipuri sunt disponibile?
Cum sa previi conflictele
• Ce sisteme ar trebui implementate in organizatii pentru a preveni conflictele distructive?
• De ce resurse ai nevoie pentru a gestiona conflictele in mod eficient?
Conflictul a fost multa vreme recunoscut ca sursa de auto-dezvoltare si de coeziune crescuta a echipelor, acest lucru pe langa posibilele dezvantaje atunci cand este gestionat gresit. Asa cum spunea Esther Harding: “Conflictul este inceputul constiintei”. Totusi, oamenii au inca o perceptie negativa asupra conflictului, drept pentru care este adesea pus la colt si evitat.
Materialele din acest curs au fost concepute pentru a putea gestiona astfel de perspective negative asupra conflictelor. Ele au ca scop evidentierea unor beneficii asociate cu rezolvarea unui conflict si prevenirea starilor de iritare, neincredere si esec posibil generate de conflicte, in timp ce se exploreaza posibile probleme cauzate de o gestionare slaba a acestora.
Tehnici
– Discuții facilitate, prezentare pps,
– brainstorming, exerciții structurate, studii de caz,
– activități în grupuri restrânse, pe perechi sau individual, jocuri de rol,
– accent pe exerciții practice / dinamica grupului,
– feedback de la trainer si de la colegii participanți.
Trainer
Mihaela Geicu
• Formator certificat RO COR 242401
• Programare Neuro-Lingvistică – Practitioner certificare ARONLP & EANLP
• Managementul vânzărilor, management financiar în companii • Membru John Maxwell team certificat în SUA
• Consilier pentru dezvoltare personală certificat RO COR 242324
• Managementul marketingului – modul EMBA Universitatea Tiffin USA
• 10 Day MBA – European School of London
• Marketing și Management – Masterat UVVG, Arad
• Facultatea de litere (Engleză – Franceză) Univ. Babeș Bolyai, Cluj-Napoca
• 10 ani experiență de business în marketing, vânzări și dezvoltarea afacerilor
Data & Locatia
27-28 mar, 2017 – Arad, Centrul Neuron English: Bdul Revolutiei 91, interfon 5.
Interval orar:
zi 1: 09:00 – 17:00 zi 2: 09:00 – 15:00
Detalii financiare
225Eur+TVA/pers (sunt incluse pauzele de cafea si pranzul)
*pentru 3 persoane, se aplica o reducere de 10%
*pentru 4 persoane, se aplica o reducere de 15%
Bookings
Bookings are closed for this event.