Interactionam cu ceilalti zilnic, iar modul nostru de a comunica poate influenta diferite aspecte ale vietilor noastre. Abilitatea de a comunica are un impact semnificativ asupra succesului fiecaruia. De aceea, merita sa ne imbunatatim mereu si sa ne propunem sa fim tot mai performanti.
Interactionam cu ceilalti pentru a obtine ceva, vindem si NE vindem in relatia cu colegul, clientul, seful sau subalternul. Ni se intampla adesea sa ne intrebam de ce ne este atat de greu sa obtinem sprijinul unui coleg, acordul superiorului sau al unui colaborator la job? Solutia este paradoxala: concentreaza-te pe ceea ce vrei sa obtii SI, pentru a-ti face treaba bine, lasa-i suprematia celuilalt. “Oamenilor nu le pasa cate stii pana nu afla cat de mult iti pasa.”
Extrase din program:
Ce este asertivitatea?
-
In ce mod difera asertivitatea de comportamentele ‘agresiv’ sau ‘pasiv’?
-
Exemple de comportamente asertive
-
Cum sa evitam sa parem agresivi atunci cand intentia este de a fi asertivi
-
Ce este comportamentul pasiv-agresiv si cum sa il gestionam?
Cum judecam? La ce ne raportam?
-
Ce sunt presupunerile si in ce fel ne pot afecta relatia cu ceilalti?
-
Principiul “Harta nu este teritoriul”
-
Ascultarea activa, raportul in comunicare (sincronizare)
Cum sa criticam?
-
Ce critici sunt bune si si ce critici sunt rele?
-
Cum reactioneaza oamenii la critici?
-
Cum sa criticam si sa determinam o schimbare in comportamentul cuiva?
-
Cum sa primim critici?
-
Cum sa folosim tehnica in cativa pasi pentru a da feed-back constructiv?