Comunicare asertiva

Data si ora
Date(s) - 20/03/2017 - 21/03/2017
9:00 am - 5:00 pm


“Suntem răniți și afectați emoțional, nu atât de mult de către ceilalți sau de ceea ce spun ei, ci de propria atitudine și de propriile reacții.” Maxwell Maltz

comunicare asertiva pic

Context

Comunicarea este nucleul. Sa știi când să vorbești și când să taci, purtând respect celeilalte persoane si ”punându-te în papucii lui”, să asculți pentru a înțelege și nu doar pentru a da un răspuns, să creezi raport sau să te sincronizezi cu cealaltă persoană, să obții ceea ce dorești și să ajungi la rezultate fără a-l afecta pe celălalt, ba mai mult, adăugând valoare vieții lor profesionale… Iată câteva exemple de comportamente pe care le putem obține învățând cum să comunicăm corect.

Paticipanții vor învăța să-și crească nivelul de încredere în sine și să se exprime asertiv. Gestionarea celor din jur, fie că sunt ei agresivi sau pasivi, este ceva ce trebuie cu toții să facem indiferent de domeniile în care activăm. Pentru a face acest lucru bine, e nevoie de o abilitate.
Acest program îi ajută pe participanți să stăpânească această abilitate.

Oamenii asertivi sunt extrem de profitabili pentru companii deoarece se pot exprima liber, pot face lucrurile să se întâmple, nu se cramponează de un „nu” (ceea ce ajută enorm atunci când ai de-a face cu clienți și nu numai), știu să gestioneze o situație critică și persoane dificile, în timp ce, pe de alta parte, continuă să fie politicoși, profesioniști si corecți în abordare.

Acest program conține multe sfaturi practice în ceea ce privește modalitatea de abordare a celorlalți și construirea propozițiilor pentru a obține rezultate. Participanții vor învăța despre atitudinea corecta, limbajul trupului, stiluri de comunicare și psihologia din spatele comportamentelor, precum cel pasiv-agresiv. Participanții invață de asemenea cum să păstreze controlul și cum să proiecteze această stare și altora.

Cea mai bună metodă pentru a stăpâni tehnicile asertive este să lucreze cu studii de caz, să participe la exerciții practice și să exerseze în mod repetat deprinderea până ce ea este memorată și se transformă în automatism. Aceasta abordare permite participanților să învețe întreg conținutul pe durata cursului și să plece de la curs convinși fiind că pot gestiona provocările din lumea reală, așa cum apar ele.

La finalul cursului vei putea să:

• Explici și să aplici abilitățile de ascultare,
• Identfici cea mai bună cale de a-ți exprima punctul de vedere,
• Distingi între comportamentele agresiv, asertiv și pasiv
• Te exprimi asertiv folosind tehnici verbale și non-verbale și să obții rezultate
• Ceri ceea ce dorești în mod asertiv și să obții
• Critici și să schimbi un comportament păstrând o relație amicală
• Folosești o tehnică simplă de a consolida comportamentul celorlalți
• Nu fii de acord cu cealaltă persoană de maniera în care ea va înțelege poziția ta fără a o lua personal

Cuprins

Ce este asertivitatea?
• In ce mod difera asertivitatea de comportamentele ‘agresiv’ sau ‘pasiv’?
• Exemple de comportamente asertive
• Cum sa evitam sa parem agresivi atunci cand intentia este de a fi asertivi
• Ce este comportamentul pasiv-agresiv si cum sa il gestionam?

Cum judecam? La ce ne raportam?

• Ce sunt presupunerile si in ce fel ne pot afecta relatia cu ceilalti?
• Principiul “Harta nu este teritoriul”
• Ascultarea activa, raportul in comunicare (sincronizare)

Cum sa criticam?
• Ce critici sunt bune si si ce critici sunt rele?
• Cum reactioneaza oamenii la critici?
• Cum sa criticam si sa determinam o schimbare in comportamentul cuiva?
• Cum sa primim critici?
• Cum sa folosim tehnica in cativa pasi pentru a da feed-back constructiv?

Cum sa gestionam emotiile?
• Cum sa apelam la emotii pentru a obtine efect maxim?
• Cum sa ne prezintam punctul de vedere sistematic si asertiv?
• Cum sa profitam de limbajul corpului pentru a spune ceea ce dorim si a fi eficienti?
• Cum sa distingem intre diferite comportamente folosind comunicarea non-verbala?
• Cum sa evitam conflicte folosind stiluri specifice de rezolvare a conflictelor?

Cum sa cerem ceva?

• Cum sa cerem ceea ce dorim?
• Cum sa ne construim propozitiile pentru a transmite mesajul ferm?
• Cum sa folosim un numar de tehnici avansate pentru a raspunde cuiva atunci cand cererea nu ne este inregistrata?

Cum sa laudam?
• La ce ne ajuta lauda?
• De ce ne vine greu sa laudam?
• Cum sa laudam pentru a obtine rezultate?

Cum sa nu fim de acord?
• Cum sa ne exprimam dezacordul si totusi sa ramanem prieteni?
• Tehnica in 6 pasi
• Cum sa spui ‘Nu’?

Tehnici

– Discuții facilitate, prezentare pps,
– brainstorming, exerciții structurate, studii de caz,
– activități în grupuri restrânse, pe perechi sau individual, jocuri de rol,
– accent pe exerciții practice / dinamica grupului,
– feedback de la trainer si de la colegii participanți.

Trainer

Mihaela Geicu
• Formator certificat RO COR 242401
• Programare Neuro-Lingvistică – Practitioner certificare ARONLP & EANLP
• Managementul vânzărilor, management financiar în companii
• Membru John Maxwell team certificat în SUA
• Consilier pentru dezvoltare personală certificat RO COR 242324
• Managementul marketingului – modul EMBA Universitatea Tiffin USA
• 10 Day MBA – European School of London
• Marketing și Management – Masterat UVVG, Arad
• Facultatea de litere (Engleză – Franceză) Univ. Babeș Bolyai, Cluj-Napoca
• 10 ani experiență de business în marketing, vânzări și dezvoltarea afacerilor

Data & Locatia

20-21 mar, 2017 – Arad, Centrul Neuron English: Bdul Revolutiei 91, interfon 5.
Interval orar:
zi 1: 09:00 – 17:00 zi 2: 09:00 – 16:00

Detalii financiare

225Eur+TVA/pers (sunt incluse pauzele de cafea si pranzul)
*pentru 3 persoane, se aplica o reducere de 10%
*pentru 4 persoane, se aplica o reducere de 15%

Bookings

Bookings are closed for this event.